Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Muziektheater

Al een aantal jaren bestaat de opleiding Muziektheater bij ArtEZ. Deze opleiding  biedt als gelaagde discipline veel ruimte aan dubbeltalenten en mensen die zich bewust allround willen
ontwikkelen. Studenten combineren in deze studie muziek, dans en theater tot eigenzinnige, maatschappelijk geëngageerde producties. De opleiding is  heel populair  bij studenten: maar zo’n 20% van de jaarlijkse aanmeldingen kunnen we toelaten. Desalniettemin is het bij het grote publiek niet altijd bekend dat veel muziektheaterproducties mede mogelijk zijn, of zelfs zelf geproduceerd zijn, door studenten van ArtEZ. Wie kent er nu LOS niet?

Vandaag wees een van mijn collega’s mij op de activiteiten deze week van onze (oud)studenten en docenten in Arnhem:

Sprookjesfestival, met in de openingsvoorstelling Eva vd Bosch (student ArtEZmuziektheater) en in kasteelvoorstelling Marinke Hamers (afgestudeerd ArtEZmuziektheater).
Dansproeverij met o.a. Lorenzo Borella (docent ArtEZmuziektheater).
De Plaats met Nemo, muziektheatervoorstelling met o.a. Jeroen Voorhorst (afgestudeerd ArtEZmuziektheater).
Rank2012 met Baatzucht, muziektheatervoorstelling met Jan van Eijndthoven, Caroline Almekinders (docenten ArtEZmuziektheater), Tom Schraven, Hanne jacobs, Rozemarijn Timmer (oudstudenten ArtEZmuziektheater) en Wolter Weulink (student ArtEZmuziektheater).

Een mooi voorbeeld van een afstudeerproductie van vorig jaar: trailer  van Orpheus en Euridice, de terugkeer

oktober 14, 2012 - Posted by | muziektheater | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: