Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Van oerknal tot een kleine geschiedenis van bijna alles

Ik bleef er afgelopen donderdag speciaal voor thuis: het college bij De Wereld Draait Door door Robbert Dijkgraaf. En ik werd niet teleurgesteld. DWDD University heeft een prachtige start met het live college van prof Robbert Dijkgraaf : De Oerknal.Wie durft nog beweren dat een hoorcollege van 45 minuten niet meer van deze tijd is? DWDD doet haar naam letterlijk eer aan met dit programma.

de wereld draait door

Terwijl ik naar het college op de televisie luisterde werd ik voortdurend herinnerd aan het prachtige boek: A Short History of Nearly Everything van Bill Bryson. Bill Bryson doet echter nog meer (hij heeft natuurlijk ook meer ruimte in zijn boek): hij legt zowel het allergrootste als het allerkleinste uit met de menselijke maat. Van zowel (delen van) atomen, tot de kosmos. Iedereen die, net als ik, heeft genoten van het college van Robbert Dijkgraaf, raad ik aan het boek van Bill Bryson te lezen. Nederlandse titel: Een kleine geschiedenis van bijna alles.

mei 20, 2012 - Posted by | boek, filmpjes, lezing | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

