Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Waar zit de knop van leiderschap?

Verleden week hield ik voor de minor ‘ Charisatisch Leiderschap’ van de Hogeschool van Utrecht, op verzoek van studenten onder leiding van Joan Lufting, een presentatie over leiderschap. Geen helden verhaal, maar een reflectie over 15 jaar ervaring in een leidinggevende functie. Op verzoek van de deelnemers post ik hierbij de presentatie.

En dan hieronder, zoals beloofd, de boeken die ik geraadpleegd heb. In willekeurige volgorde:

De aartsvaders, Wim Wennekes

Kernkwadranten, Daniel Ofman

Outliers, Malcolm Gladwell

Presence, Peter Senge

Ideeenmanagement, Isaac Getz

We Think, Charlie Leadbeater

De avonturen van Alice in Wonderland, Lewis Carroll

A hard look at the soft practice of managing and management development, Henry Mintzberg

Beroepszeer (waarom Nederland niet goed werkt), G. van den Brink, T.Jansen, Dorien Pessers

De laatste manager, Ben Kuiken

De input-output manager, F. vanden Driessche

Mevrouw de minister, M. Albright

The one minute manager, Kenneth Blanchard

De zeven eigenschappen van effectief management, S. Covey

Leiding geven tussen professionals, M. Wanrooy

Een kleine geschiedenis van bijna alles, B. Bryson

Groot Psychologie modellenboek, A. vander Horst, e.a.

Grondslagen van het management, Keuning

Good to Great, Jim Collins

 

 

november 22, 2010 - Posted by | bijeenkomst, presentatie | ,

1 reactie »

  1. Hoi Ella,

    Bedankt voor de lijst! Fijn om te hebben!

    Groetjes Joan

    Reactie door Joan | november 26, 2010


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: