Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Daar zit muziek in

Even een korte terugblik op mijn eerste werkweek. Het zal niet verbazen dat het een week was met veel muziek. Terwijl ik deze blog schrijf luister ik naar de promotiecd die studenten hebben gemaakt voor de open dagen (13 november in Arnhem, 20 november in Zwolle en 27 november in Enschede). Dinsdagochtend een warm onthaal door de collega’s bij mij op de gang. En de overdracht van de organisatorische werkzaamheden op locatie Arnhem door Thom Koldenhof die zich helemaal gaat toeleggen op de opleiding muziektheater, die hij een aantal jaren geleden heeft opgezet.

En ’s avonds natuurlijk het overweldigende State of Artez, waarover ik al in een eerdere blog schreef. Vanmiddag een lunchconcert bijgewoond waarbij op prachtige wijze liederen werden vertolkt door Marije van der Ende en Leonie van Rheden. Ik heb me verbaasd dat niet de hele zaal vol zat. Maar realiseer me ook dat een heleboel mensen niet op de hoogte zijn van de lunchconcerten die we hier geven. Dus bij deze: elke dinsdag om 12.45 uur klassiek en elke woensdag pop & jazz om 13.00 uur in de concertzaal van ArtEZ aan de Utrechtsestraat 85 (schuin tegenover het station). Concerten duren ca. 45 minuten. Abonneren op de maandagagenda is lekker makkelijk.

Wat vooral opvalt zo’n eerste week is dat iedereen voortdurend met muziek bezig is. Dus echt met de inhoud. Ook de mensen die ondersteunend werk doen. En bij de inrichting van mijn, overigens prachtige kamer die uitkijkt over de Rijn, hoort dan natuurlijk ook een muziekinstallatie. Zelfs Youtube filmpjes beluisteren doe je via je geluidsinstallatie. Ja, dat zijn natuurlijk de vervelende dingen van zo’n baan op het conservatoriumūüėČ. Overal hoor je dus ook muziek. Ook nu nog om 17.30 uur op vrijdagmiddag terwijl ik deze blog aan het schrijven ben. Fantastisch. Het is goed dat op de website van ArtEZ de hele dag wordt bijgehouden met nieuwsberichten en goed haar studenten en alumni volgt. Als je de nieuwsberichten bekijkt valt op hoeveel prijzen er gewonnen worden.

Nog even een kleine toegift:

Lucas van der Vegt heeft de eerste prijs gewonnen voor piano bij het Nationaal Concouers 2010. Hij zit in de interne vooropleiding van het conservatorium, dat wil zeggen de vooropleiding die jonge mensen voorbereidt op het conservatorium. Op 21 november dingt Lucas mee naar de titel Jonge Musicus van het jaar 2010.

Het mag duidelijk zijn dat er veel muziek zit in deze baan.

november 5, 2010 - Posted by | concerten, filmpjes, open dag, prijs | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

