Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Mitch Resnick een van ’s werelds invloedrijkste mensen op het gebied van techniek in educatie

Mitch Resnick, staat in het compendium van Tech&Learning als een van de meeste invloedrijke mensen die zorgt voor vooruitgang in de techniek middels educatie. Janne Reessink en ik hebben hem twee keer mogen ontmoeten bij ons bezoek aan het Medialab. De X-pollinates (waaronder Jay Silver) hebben anderhalf jaar gelden op onze faculteit een week lang workshops verzorgt met Scratch en de PicoCrickets. Hugo Arends mocht dit voorjaar participeren in hun onderzoeksgroep. We bevinden ons in goed gezelschap!

“AS PART OF OUR 30TH-ANNIVERSARY CELEBRATION, Tech & Learning continues to compile a compendium of the most influential people affecting the advancement of technology in education.’

 “Mitchel Resnick

Mitchel Resnick

Anybody who likes building robots with a LEGO MindStorms kit can thank Mitchel Resnick. The LEGO Papert Professor of Learning Research and head of the Lifelong Kindergarten group at the MIT Media Laboratory investigates how new technologies can help people create. One offshoot of that research has been the development of a “programmable brick” that formed the basis of the LEGO MindStorms robotics kit. Another is Scratch, an online community where children can program and share interactive stories, games, and animations. He cofounded the Computer Clubhouse, a global network of after-school centers where disadvantaged youth use new technologies to express themselves creatively. “

juli 12, 2010 - Posted by | boek, prijs | , ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: