Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

50

50 word je niet iedere dag. Even dacht ik nog dat mijn verjaardag onopgemerkt voorbij zou gaan. Bij binnenkomst afgelopen donderdag bleek al meteen dat dat valse hoop was. Bij de ingang werd ik geconfronteerd met mijn evenbeeld Sarah. De gelijkenis was treffend , en ik kon er dus niet langer omheen. Ik ben werkelijk overdonderd door de belangstelling, en de hartelijke wensen die ik ontving.  Bij de koffie werd zelfs in koor het ‘Lang zal ze leven ingezet’. En toen ik dacht dat het allemaal voorbij was donderdagavond, bleek ook de vrijdag nog een verrassing in petto te hebben. De mensen met wie ik het meeste samenwerk, de instituutsdirecteuren en de centrale staf, hadden een prachtig buffet geregeld. Geen catering, maar zelf ingekocht en klaargemaakt. Ontegenzeggelijk hadden Carla en Nicole hierin een leidende en culinaire rol gehad. De meest fantastische culinaire hapjes, niet alleen heerlijk maar ook prachtig om te zien, verleidden mij. En voorts kreeg ik een prachtig kado in de vorm van een (nog te maken) zelfportret van mijn DNA. Geheel in stijl van de verleiding: de designkant van techniek, of beter gezegd, life sciences in dit geval.

Op mijn nacht kastje ligt het boek ‘Tijd’ van stefan Klein. Hij probeert o.a. te verklaren waarom de tijd naarmate we ouder worden, steeds sneller gaat. Nog sneller? Afgelopen week was even de tussenstand. Dat zou te maken hebben met de functie van het geheugen: We ervaren een periode uit ons verleden als compacter naarmate we minder scenes uit het geheugen kunnen oproepen, schrijft Klein. En in vroegere jaren nemen de hersenen meer indrukken op. En de ervaringen uit onze jeugd onthouiden we beter, want zo veel verandering als destijds Langs deze weg wil ik iedereen die ik persoonlijk nog niet heb gesproken, bedanken voor deze prachtige belevenis. Op naar de volgende 50 jaar.

 

maart 21, 2010 - Posted by | bijeenkomst

Nog geen reacties

Geef een reactie

