Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

De HAN op Safari

Danny van het instituut Built Environment loopt regelmatig eens ’s ochtends bij mij binnen om even bij te praten over onze gemeenschappelijke interesse: hardlopen. Nou ja, hard. Danny loopt hard; ik sjog een beetje. Laatst vroeg hij en passant of hij me zou inschrijven voor de Safariloop met een groep HAN-mensen. Niet echt nadenkend, antwoordde ik dat me dat wel leuk leek, en was alweer bijna vergeten dat ik mee zou doen, toen hij me vorige week nog even aanschoot. Ik stond inderdaad op de mailinglijst van Astrid Floor, die, naar ik vandaag begreep, de HAN-lopers pampert bij dit soort loopevenementen en de stimulerende kracht achter de schermen is. Jos Gerritsen (in het dagelijks leven rechercheur) traint de groep samen met Marco Koers (mijn held uit een vorig leven). Enfin, vanochtend reed collega en vriendin Willy om 10.30 uur met haar auto voor om ons naar Burgers Zoo te vervoeren. Nog steeds vloekend op mezelf dat ik zo stom kon zijn om me voor een loop in te schrijven terwijl ik de afgelopen weken nauwelijks had getraind; wat een schande voor het HAN-team. Aangekomen was dat gevoel snel over: het weer was prachtig, de grond nog hard bevroren, en het parcours schitterend met zijn witte bomen en struiken. Met thee, koffie en bananen werden we opgevangen door Astrid. En al snel ontmoette ik allemaal collega’s van verschillende faculteiten. De meesten kende ik niet, maar er waren ook verschillende collega’s bij, die ik wel ken maar waarvan ik niet wist dat ze hardliepen. Zo was daar onder andere Richard van de financiele administratie, en Emmy van de FEM, die ik voor mijn gevoel al jaren niet meer gezien had. En Jos natuurlijk om ons opgewarmd aan de finish te krijgen. En ik heb nu ook weer allemaal collega’s leren kennen die ik anders waarschijnlijk nooit zou zijn tegengekomen. Heerlijk om zo hartelijk ontvangen te worden door een groep die regelmatig samen traint, en waar ik zomaar even aan mocht schuiven. Voor de start mocht ik nog even op de foto met mijn held, uit mijn vroeger leven. Als ik die ontvangen heb zal ik hem zeker posten, net als de foto van ons HAN-team.

Verschillende dames van ons team liepen de leeuwinnenloop van 5 km ruim onder de 30 minuten. Wat een talent. Ik mocht bijna de hekken sluiten. De tijd laat ik hier maar even achterwege. Maar dat mocht de pret niet deren: ik had heerlijk gelopen en het was een feest om al die enthousiaste gezichten bij de finish te zien die ons applaudiserend verwelkomden. Wat leuk om zo met allemaal collega’s van verschillende faculteiten en het servicebedrijf samen te lopen. Ook dat is een HAN-gevoel.

Danny, je hebt je vast niet gerealiseerd wat een groot plezier je me gedaan hebt door mij in te schrijven voor de Safariloop. Als een echte leeuwin heb ik me van mijn taak gekweten om na afloop heerlijk na te genieten met mijn soortgenoten. Ik heb weer een heel nieuwe kant van de HAN ontdekt. Dank je wel.

januari 24, 2010 - Posted by | trimloop

2 reacties »

  1. Wat een leuke blogposting! Helemaal persoonlijk en toch over de HAN. Hier raak je de gevoelige blogsnaar. Tenminste wat mij betreft. Want hier mogen we iets van jou persoonlijk lezen en wat je bezig heeft gehouden in je prive-tijd.
    Mooi!

    Reactie door Hans Mestrum | januari 25, 2010

  2. Super Ella dat je gelopen hebt! En geweldig dat je ook de ervaring met Marko Koers, Astrid Floor en Jos Gerritsen hebt gehad. Doet me goed dat het interne looptraject met meer dan 100 HAN-lopers ook jou warm ontvangen heeft. Woensdag 27 januari is de clinic op Papendal (Marko is er ook😉. Alles ter voorbereiding op het 5-jarige lustrum van de HAN-KAN estafette & marathon op 9 mei.

    Reactie door Masja | januari 25, 2010


Geef een reactie

