Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Op naar een nieuw schooljaar

Hoi Ella,
Schooljaar 2008-2009 zit er weer bijna op. Nog even wat laatste loodjes en dan doe ik ook even de computer uit. De laatste dagen waren druk met tientallen mailtjes, het bijwonen van de diploma-uitreikingen (zie ook alumniwebsite FEM), laatste vergaderingen en voorbereidingen voor 2009-2010.
Iedereen roept intern “tot volgend jaar”. En dat doen we eigenlijk twee keer per jaar. Eerst als we van schooljaar naar schooljaar gaan en natuurlijk als we elkaar groeten voor de kerstvakantie. Soms wel verwarrend, want ik heb het in mijn omgeving ook regelmatig over ‘volgend jaar’ en dan bedoel ik schooljaar.

Voor veel collega’s die kinderen in regio Zuid hebben is het dit jaar wat schipperen met de zomervakantie. Degenen die in regio Noord wonen hadden de kinderen al thuis maar moesten zelf nog door. Wat dat betreft is regio Midden voor ons onderwijs de beste. Wat een luxe dat je 5 weken vakantie met je kinderen kan hebben.

Ik schipper zelf ook. Nog twee weken werken en ook dan hebben mijn kinderen vakantie. Dit jaar hebben we drie weken met elkaar. De weken daarna wordt het optimaal flexibel puzzelen weer ingesteld. Aan de eettafel bedenken hoe we het allemaal gaan oplossen. Wat dat betreft prijs ik mezelf gelukkig met zulke zelfstandige kinderen. In ieder geval een midweekje weg in Nederland. En een leuk vooruitzicht om in oktober Barcelona te gaan ontdekken.

Ik wens jou en al onze lezers een heerlijke vakantie en we vinden elkaar vast in de komende weken weer op deze plek.

vakantie

groet,
Masja

juli 12, 2009 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

