Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Even wat anders

Hoi Ella,

Naast de gebruikelijke vergaderingen, bijeenkomsten en gesprekken had ik deze week ook vooral privé een mijlpaal.

Mijn oudste ging op kamp. Best apart dat je heel veel jaren na je eigen kamp ineens je zoon ziet vertrekken. Mooi dat veel ‘oude gewoonten’ toch bewaard blijven. Hij had geweldig weer, behalve dan vrijdagmiddag in de stortbuien terug.  Nu op naar de musical en dan begint zijn volgende schoolfase.

weerfoto fiets

Ik kan me voorstellen dat er veel ouders zijn die het bijzonder vinden dat hun kind nu naar de HAN gaat. Studeren en een stap naar volwassenheid. Zeker als je bedenkt dat sommige ouders zelf niet gestudeerd hebben. Dan is het des te belangrijker dat wij ze goed informeren waar hun kind aan begint. Ik denk dat communicatie in de toekomst steeds belangrijker wordt.

Mijn jongste had deze week haar verjaardagsfeestje (die van vorig jaar en dit jaar tegelijk). Afijn, met 15 kinderen en een lieve vriendin op de fiets naar het zwembad en na afloop met z’n allen in een restaurant gegeten. Ja, geloof het of niet, maar het liep geweldig goed. ’t Is echt mogelijk om met zo veel kinderen tegelijk uit eten te gaan. Tuurlijk gaan al deze kinderen nu naar groep 8, maar het zijn en blijven kinderen. En over een jaar begint hun volgende schoolstap.

Komende week mogen we weer heel veel studenten blij maken met hun welverdiende diploma. Ik hoop dat hun ouders, familie, vrienden en vriendinnen net zo glunderen als de studenten zelf. Ik verheug me op al die blije gezichten.

diploma uitreiking CE 2008

groet,
Masja

juli 5, 2009 - Posted by | Uncategorized

1 reactie »

  1. Leuk om zo eens wat van je prive-leven te lezen in een lekkere informele tone-of-voice.

    Reactie door Hans Mestrum | juli 6, 2009


Geef een reactie

