Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

open dag

Hi Masja,

Afgelopen zaterdag ben ik even langs gegeaan op de open dag op de Kapittelweg en in het Gymnasion in Nijmegen. Wat was het een prettige en goede sfeer. Mijn schoonmoeder was meegegaan. Zij is 73 jaar maar nog op en top fit. Ze heeft vroeger altijd voor de klas gestaan en is nog steeds heel betrokken bij jonge mensen. Zij was helemaal perplex over de campus in Nijmegen. Er is daar inderdaad wel veel veranderd de afgelopen jaren. Ook leuk dat de universiteit en het hbo daar bij elkaar zitten. En in 2011 dus ook het MBO met het Technovium. Je schreef in je blog dat het voor leerlingen zo moeilijk is om te kiezen. Dat kan ik me wel voorstellen. Er is echt zoveel om uit te kiezen. Dat zag je zaterdag ook weer eens. Ik zou het zelf eerlijk gezegd ook niet weten als ik nu zou moeten kiezen. Vorige week sprak ik iemand uit het bedrijfsleven in verband met Technologie en Samenleving. Hij vertelde dat hij een zoon heeft in 5HAVO die het ook nog helemaal niet weet. En heel veel studenten switchen nog in het eerste jaar. Hij suggereerde dat we iedereen die in de eerste week start nog eens persoonlijk naar de keuzemotieven te vragen en eventueel te helpen om alsnog van richting te veranderen. Ik vond dat eigenlijk niet zo’n slecht idee. In de eerste week kan je nog makkelijk veranderen. En wellicht staat een aantal studenten als ze echt beginnen met hun studie meer open voor een dergelijk gesprek dan voor de zomervakantie. Wat vind jij daarvan?

Deze week gaat, hoop ik, onze technieksite over duurzaamheid online. Hierop hebben we alle projecten staan van studenten die over duurzaamheid gaan. En dat blijken er behoorlijk wat te zijn. Zodra de link er is en hij online is laat ik het je weten. Ondertussen heeft Hans Mestrum weer heel veel nieuwe films online gezet. Gisteren was hij ook bij de High Tech Challenge. Ik ben zelf ook even gaan kijken. Wat knap wat die derdeklassers in het VO al allemaal kunnen maken! En leuk dat Hans het er dan zo snel op zet.

Wel, ik wens je verder een fijne week. En tot gauw.

Ella

april 19, 2009 - Posted by | bijeenkomst, duurzaamheid |

Nog geen reacties

Geef een reactie

