Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Nog steeds niet on-line

Hi Masja,

Wat fantastisch dat jullie een student hebben die naar de VN wordt afgevaardigd om te praten over duurzaamheid. Knap hoor.  Prachtig toch, als je ziet wat al die jonge mensen voor elkaar krijgen. En wij maar zeuren dat ze niet zo hard werken als wij vroeger. en ook die zijn er natuurlijk, maar mensen die niet hard werkten had je vroeger ook.

Nog steeds geen internet. En wat is nu mooier om toch gebruik te maken van al die mooie middelen die ons ter beschikking staan? Dus maar weer eens naar Utterli gebeld om mijn blog via mijn telefoon te posten. Helaas bleek die (even?) uit de lucht te zijn. Woensdag komt een monteur langs om onze digitale snelweg te onderzoeken. Ook dat is infrastructuur. Peter Hupkens van het lectoraat Telecommunicatie zei het al van de week tegen me: als de overheid wil werken aan infrastructuur dan betekent dat ook werken aan de infrastructuur van kennis. Dat wil zeggen dat de uitwisseling van kennis sneller moet. Datzelfde pleidooi houdt Richard Florida in een interview in Het Financieele Dagblad van afgelopen donderdag. Juist nu moet er geinvesteerd worden in kennis. Het interview wordt trouwens afgenomen door Roy van Dalm, werkzaam bij het Expertisencentrum Informatica, Media en Communicatie van ICA. Maar terug naar mijn leven zonder internet. Het geeft wel weer meer rust om lekker de krant te lezen, post op papier te bekijken en stukken te lezen die al lang lagen te wachten omdat ze wel belangrijk zijn, maar niet urgent. Veel tweede kwadrant werkzaamheden, zal ik maar zeggen (je weet wel de matrix tussen belangrijk/urgent).

Wat me echt goed deed was dat ik vrijdag aan het eind van de middag via Johan van Eijnden (opleidingscoordinator bij werktuigbouwkunde) een kadootje in de hand kreeg gedrukt van Roos Jaspers (regelmatig te volgen op Twitter), werkzaam bij Engineering. Het bleek een cd te zijn, met als opschrift: We all love Ella. En wat een prachtige muziek. Voor het geval je het nog niet had begrepen: het gaat natuurlijk om Ella Fitzgerald. Ik ben nota bene naar haar vernoemd. Grappig, he? En zondag kreeg ik een heerlijk ‘ontbijt op bed’ van Carla en Nicole, van ons secretariaat (foto volgt nog) als verjaardagscadeau: een eitje, vers geperst sinaasappelsap, cakejes, een croissantje, prosecco, en nog veel meer. Wat is het toch heerlijk om met zulke fantastische mensen samen te mogen werken.

Wel, hoop snel weer wat vaker on-line te zijn. Guido Bakema loopt nu bij mij binnen. Ik ga nu afsluiten.

Groet, Ella

maart 16, 2009 - Posted by | Uncategorized

Nog geen reacties

Geef een reactie

