Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

digitaal geisoleerd

Hi Masja,

Je zal wel denken… waar blijft ze nou? Nu al opgegeven? Nee dus. Alleen, na mijn vakantie bleek mijn internetaansluiting niet meer te werken. Ik ben nu thuis al ruim een week al niet meer digitaal. In mijn geval ook niet via de huistelefoon aangesloten want alles op hetzelfde systeem. Wat een ramp…Ik loop hopeloos achter met mijn mail. Ben volkomen geisoleerd in de digitale wereld. Mijn kinderen kunnen niet meer bij hun huiswerkopgaven op teletop, Peter kan niet bij zijn patientendossiers, enz. enz.. Overdag kan ik natuurlijk op onze faculteit wel op het net, maar daar komt het nooit van. Alleen de meest dringende dingen worden er door Carla uit mijn mailbox gehaald. En dat zijn dan ook nog meestal de minst leuke dingen. Je begrijpt dat ik in een dip zit. Ik heb nu even de kans gegrepen voordat ik naar huis ga om toch nog wat te posten. Weet je in ieder geval wat er aan de hand is.

Verder wel boeiende weken gehad. Afgelopen vrijdag het hoogste punt bij de aanbouw van Applied Sciences. Zojuist de prachtige WIKI gezien die de Radbouduniversiteit heeft gemaakt voor de VO-scholen met materiaal over beta-vakken. Technologie en Samenleving vordert nu gestaag. Vorige week maandag is onze projectleider Miranda Valkenburg begonnen. Hier gaan we de komende tijd nog veel over horen.

Wel, ik moet afsluiten. Ik hoop dat ik snel uit mijn isolement kom. Ga vanavond UPC maar weer eens bellen. Via mijn mobiel natuurlijk.

Groet, Ella

maart 11, 2009 - Posted by | bijeenkomst

3 reacties »

  1. Wat een ellende! Digitaal geisoleerd? Wel goed voor sommigen(zoals ik misschien), maar wel heel lastig.
    Wist je dat veel mobiele abonnementen op dit moment ook internet bieden, zonder dat je’t weet? Best handig voor nood en het kost niks zolang je’t niet gebruikt. Vraag maar eens na bij je telefoonpersoon. Heb je wel een Smartphone nodig. Ik gebruik een HP Ipaq voice messenger en kan daarmee de hele wereld vervelen vanaf iedere plek die gesm-dekking heeft…
    Vriendelijke groeten,
    Chris Linford

    Reactie door Chris Linford | maart 12, 2009

  2. Hi Chris, Dank voor de tip. Ik heb inderdaad een blackberry waar ik mail op kan lezen en versturen (ja, ja, dezelfde als Obama heeft). Maar blijft toch lastig met veel mails. Mijn werkmail laat ik er dan ook niet op binnenkomen. Dat zijn er zoveel. In noodgevallen mail ik wel via mijn prive-mail.
    Verder kan ik ook boodschappen inspreken op mijn weblog. Dat is ook wel handig, maar daar ben ik nog niet zo aan gewend. Ga ik toch maar eens doen.
    Ella

    Reactie door ella hueting | maart 12, 2009

  3. Wanneer alles gesmeerd loopt dan zoek je ook niet naar alternatieven. Ben reuze benieuwd naar de oplossing voor de toekomst. Wanneer je bedenkt wat allemaal begint te los te komen aan informatiestromen dan zit er aardig wat beweging in (zacht uitgedrukt). Voor mij horen dipjes ook bij het einde van de winter (vissen eigen) en dan kan zo’n digi-isolement dubbel dwarszitten.
    Ik kon het niet laten te reageren op je dip en besloot de verrassing vandaag maar te (laten) overhandigen als opkikkertje.
    Groetjes Roos

    Reactie door Roos | maart 13, 2009


Geef een reactie

