Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Real world

Hoi Ella,

We kregen een leuke reactie van Marco Derksen. Inderdaad was ik verrast over het aantal mensen dat een kijkje op onze blog heeft genomen. Nooit gedacht en verwacht.
Maar zoals we vorige week al tegen elkaar zeiden: het is ontzettend leuk om te bloggen. Wel fijn dat we het met z’n 2-en doen, want het vraagt ook wel even wat tijd. Mijn kinderen kijken regelmatig mee wat ik nu weer schrijf. Als het te serieus wordt haken ze af. Dus daarom maar iets leuks voor jonge mensen: Poken.

Dé gadget voor 2009 en ik heb begrepen dat er ook al iets mee gedaan gaat worden binnen Techniek. Straks alle studenten een Poken zodat ze een community kunnen vormen. En maken we ook nog een community met docenten, want die moeten natuurlijk niet op die van de studenten.
Ja Marco, even aan jou gericht, het is uiterst leerzaam, want ik zie nu veel meer wat er gebeurt en heb daardoor ook al onderwijsvanmorgen ontdekt. Daar moeten we zeker naar blijven kijken, want weten we hoe onze toekomstige studenten zullen zijn.

Fijn weekend voor iedereen.

groet,
Masja

februari 21, 2009 - Posted by | Uncategorized

4 reacties »

  1. Ik denk niet dat Poken het is, na Twitter en Hyves..
    http://retecool.com/post/poken-wordt-het-helemaal-in-2009
    Beam gewoon je web/blog/twitteradres met je mobieltje rond of met een kaartje…..

    Reactie door chrislinford | februari 22, 2009

  2. poken is een heel leuke gadget om electronisch een visite kaartje uit te wisselen. De eenvoud is verbazingwekkend. de prijsstelling (+/- 15 euro) maakt het ook leuk om weg te geven, als Incentive en/of relatiegeschenk..

    Reactie door Peter Wassenaar | februari 27, 2009

  3. Ik denk dat het digitaal uitwisselen van een of meerdere profielen wel degelijk mogelijkheden biedt. Of dat Poken daarvoor de oplossing is valt te bezien. Bij een online indentity/presence hoort ook de mogelijkheid die uit te wisselen. En natuurlijk blijft je ook gewoon via kaartjes, signatures onder emails etc. je gegevens uitwisselen. Dit is gewoon een mogelijkheid erbij. En het voordeel ervan is dat je mensen live gaat ontmoeten, ander kun je niets uitwisselen. Vandaar ook de Poken Parties. Het nieuwe netwerken?
    Het gebruik als relatiegeschenk oid zie ik ook wel zitten. Bedrukt met het logo van het bedrijf of de instelling zou je zo de deelnemers aan je congres, event oid met elkaar gegevens kunnen laten uitwisselen door ze bijv. op voorhand de pokens toe te sturen.
    Interessante ontwikkeling die zeker nog verder zal gaan.

    Reactie door Hans Mestrum | februari 28, 2009

  4. De Poken lijkt me eerlijk gezegd best wel handig voor bijeenkomsten. Gewoon aan m’n sleutelbos. En als ik dan ergens ben hoef ik niet steeds te zoeken naar m’n visitekaartjes (als ik ze al bij me heb, want ik vergeet ze nogal eens) of naar een pen en een papiertje waar ik dan m’n mailadres op kan schrijven (moet de ander natuurlijk ook wel een Poken hebben; en anders gewoon het servetje blijven gebruiken). Maar met deze blog is het natuurlijk nog makkelijker om Ella en mij te vinden😉
    Voorlopig eerst nog maar m’n visitekaartjes opmaken.

    Reactie door Masja | februari 28, 2009


Geef een reactie

