Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Duurzaamheid

Hi Masja,

Ja, wat zijn die profielkeuzedagen leuk, he? Het is voor ons ook altijd een heel aparte belevenissen met al dat gegiechel. Dat zijn we helemaal niet gewend bij de Faculteit Techniek. Dat vind ik een van de leukste dingen: dat er iets gebeurt wat je helemaal niet verwacht. Zo hebben we tegenwoordig een piano in de gang staan. Dat was eigenlijk tijdelijk vanwege de verbouwing van onze personeelskamer. Maar nu blijkt dat studenten er spontaan achter gaan zitten om te spelen. En krijg je ineens een heel andere sfeer in de hal. Opzienbarend hoe goed sommige studenten kunnen piano spelen, overigens. Ik heb wel eens gehoord dat aanleg voor muziek en beta-vakken in hetzelfde gedeelte van de hersenen zit. Daar moet ik het Puberend Brein nog maar eens op nalezen.

Ik vond het heel leuk om je vanmiddag weer eens live te zien bij de miniconferentie over duurzaamheid. Dat was een tijd geleden. Maar het voelde net of ik je nog gisteren gesproken had, en dat komt natuurlijk door al dat tanden poetsen. Ik vond het een verrassend inspirerende middag. Ik wist ook helemaal niet dat de HAN een koploper is in het hbo als het om duurzaamheid gaat. Leuk om dat van iemand te horen die van het platform duurzaamheid komt en die in feite verder niks met de HAN te maken heeft. Want dan geloof je het natuurlijk pas echt. Ook was ik erg onder de indruk van de posters. Wat wordt er al veel gedaan door studenten! Ik heb die posters meegenomen en ga ze morgenochtend allemaal in onze gang die van de hal naar Built Environment gaat ophangen. Dat is nu zo’n nietszeggende gang. Die kan wel wat opgefleurd worden met dit soort projecten.

Leuk dat je inhet forum zat vanmiddag. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt dat we moeten beginnen met te laten zien wat we doen. Jullie hebben bij de FEM ook mooie projecten lopen met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Die zou ook op die site moeten, net zoals bijv. het verhaal over ons Prautotype 03.

Ik was wel wat teleurgesteld over de site over duurzaamheid. Ik heb meteen Wim van Pelt gemaild, en ik hoop dat we hem snel een beetje kunnen opknappen. Dat moet vast lukken want vanmiddag zagen we al een voorproefje van de content die de ICA studenten hadden gemaakt en dat zag er wel erg leuk uit.

Wel, ik ga nog maar eens de mail van vandaag doorlezen. Dat is altijd nog een hele klus.

Tot kijk.

Ella

januari 29, 2009 - Posted by | bijeenkomst, duurzaamheid, fem, techniek

2 reacties »

  1. […] posters duurzaamheidsprojecten De posters van de duurzaamheidsprojecten hangen inmiddels aan de muur in het gebouw van faculteit Techniek. Ze hangen in de gang naar het […]

    Pingback door Videoblog: posters duurzaamheidsprojecten « Creatieve Verbindingen tussen Ella en Masja | januari 30, 2009

  2. Hallo,
    Leuk om eens op jullie weblog rond te kijken. Ik zie weer veel nieuwe dingen. Eigenlijk moeten de speerpunten van de HAN in alle gebouwen terugkomen in bill-board presentaties. Straks als het nieuwe Engineering-gebouw klaar is, kan een wand gevuld worden met deze speerpunt-presentaties.
    Groet,
    Richard

    Reactie door Richard Kaandorp | februari 11, 2009


Geef een reactie

