Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

21 januari Vitruviuslezing

Hi Masja, en andere lezers,

Ik wilde eigenlijk naar bed gaan, maar lees op de valreep nog een mailtje van Dort Spierings van Built Environment. Hij werkt bij het lectoraat Zorggericht Bouwen en geeft aan dat er woensdag 21 januari een zgn. Vitruviuslezing wordt gehouden door onze associate-lector Jarno Nillesen. Ik haal hier even uit zijn mailbericht aan:

Beste collega’s,

aanstaande woensdag van 1230 tot 1330 uur in F312,geeft Jarno Nillesen een Vitruviuslezing over de analyse van een zorggebouw, wil je hierbij aanwezig zijn, geef je dan op bij hetty van erdelen.
voor broodjes wordt gezorgd.
tip gerust ook iemand hiervoor…
eind deze week hopen we het overzicht van alle publieke activiteiten voor dit kwartaal rond te mailen,

groet,
Dort Spierings

HAN: Lectoraat ZorgGericht Bouwen/Instituut Built Environment
Ruitenberglaan 26 Arnhem, kamer F314
Postbus 2217, 6802 CE Arnhem

Nou wist ik eerlijk gezegd niet meteen wat een Vitriviuslezing is en heb even gegoogled: “veel van onze kennis over klassieke bouwkunde komt uit Vitruvius’ De Architectura, het enige volledig overgebleven “architecten-geschrift”. Hoewel Vitruvius in de eerste eeuw schreef, baseerde hij zich veelal op (hellenistisch) Griekse bronnen, zodat veel van de door hem genoemde ideeën ook op de Griekse tijd van toepassing zijn. “ schrijft M.C. Kosian op zijn website .   En ik herinner me ineens weer dat Jarno me dit al eens eerder verteld heeft. Jammer genoeg kan ik zelf niet gaan, maar ik kan iedereen aanraden wel te gaan omdat Jarno een rasverteller is, bleek tijdens zijn inaugurele rede.

Ella

januari 19, 2009 - Posted by | bijeenkomst | ,

Nog geen reacties

Geef een reactie

