Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Verbindingen blijven leggen!

Dag Ella,
Toevallig had ik het er vorige week met Jodie Staphorst van onze afdeling Communicatie over hoe doelgroepen ons makkelijk(er) kunnen vinden. Op de ‘oude’ han-site kon je bv. kiezen ‘ik ben Ouder’ of ‘ik ben Student’. Was eigenlijk best handig. Ik ben zelf bezig met de oriëntatie van mijn oudste voor een middelbare school en merk dat ik juist ook de pagina’s lees waarop informatie voor de ouders staat van kinderen die nu net sinds september op school zitten.

Zoiets lijkt misschien wat ongebruikelijk voor een hbo-instelling, maar in het eerste jaar zou een zogenaamde ‘ouder-nieuwsbrief’ misschien wel een eerste stap kunnen zijn (we hebben voor de studenten in onze opleidingen inmiddels wel een nieuwsbrief).

Een dag meelopen is ook een idee, zeker in het eerste jaar. Zal dan wel een week lang vol met ouders zijn bij ons, want in september mogen we alleen al bij onze faculteit zo’n 2500 studenten verwelkomen. Logistiek een leuke opdracht. Toch maar weer eens op de agenda zetten.

Gisteren was ik bij de nieuwjaarsborrel van Café Consult. Daar sprak ik iemand die electrische 1 persoonsauto’s importeert en zijn dochter volgt Commerciële Economie. Hij heeft een mooi technisch product dat vriendelijk is voor het milieu en zijn dochter kan straks een marktonderzoek doen naar mogelijke andere afzetmogelijkheden. Techniek ontmoet commercieel. Wat trouwens ook leuk om te merken is dat veel ondernemers die er gisteren waren interesse hebben in gastcolleges geven. School ontmoet praktijk. Zo blijven we diverse verbindingen maken en dat is ook iets wat ik bij de techniek van morgen zie ontstaan.

Caroline Princen
Zoals ook het mooie voorbeeld van Caroline Princen, vrouwelijke manager 2008 en algemeen directeur van Nedstaal. In zo’n technische omgeving is het vooral een kwestie van doen en niet zozeer welke opleiding nu eigenlijk vereist is. Super trouwens dat ze bij de Faculteit Techniek in de Adviesraad zitting heeft willen nemen. Net een mooi artikel over haar gelezen in ManagementView.

groet,

Masja

januari 13, 2009 - Posted by | Uncategorized

1 reactie »

  1. Wat een leuk bericht, Masja. Mooi om die verbindingen te zien tussen commercieel en techniek. Met Inez Kohlmann (projectleider van het project expertisecentra van onze faculteit) heb ik het gehad over hoe we MKB, dat het op dit moment moeilijk heeft, kunnen helpen om de tijd te overbruggen totdat de economie weer aantrekt. Misschien kunnen we daar iets, ism de provincie bijv. doen, door de ondernemers nu ze het even wat minder druk hebben in de praktijk bijv. meer in te zetten in het onderwijs.

    Reactie door Ella Hueting | januari 13, 2009


Geef een reactie

