Creatieve Verbindingen van Ella Hueting

Overpeinzingen van een onderwijsmanager

Zojuist een foto toegevoegd

Het wordt steeds leuker. Masja, ik zag dat jij een foto bij je profiel had staan. Ik heb meteen mijn dochter ingeschakeld die mij heeft laten zien hoe ik dat moest doen. Volgens mij staat hij er nu in. Ze heeft ‘m van Google gehaald, want ik had er geen digitaal bij de hand. Een beetje tuttige foto. Ik zal hem binnenkort eens vervangen. Dan ga ik zitten achter mijn gloednieuwe groen rubberen bureau. Dan moet ik toch wel een blitsere indruk maken, dunkt meūüėČ. Carla, van het secretariaat van onze faculteit, en Wilfried, docent van de opleiding Industrieel Produkt Ontwerpen hebben mijn kamer onderhanden genomen. Het resultaat is verbluffend: een atomaire structuur als behang, dat uitmondt in metalen atomen op de wand waar ik foto’s e.d. aan kan ophangen. Dat loopt dan over in een groen ouderwets schoolbord. En lekker dat dat werkt! Weer eens wat anders dan een smart-bord. Wat natuurlijk ook prachtig is en veel meer mogelijkheden biedt. Maar toch…

Ik had net Hanny Kuiper aan de telefoon die bij ons de instroom doet met het VO. Ze is projectleider van een heel mooi project dat we samen doen met de beta-faculteit van de RadboudUniversiteit. Dat project beoogt docenten uit te wisselen. En het begint nu echt te lopen.

Verder valt er ook het project beta 1 op 1 onder. Dat houdt in dat studenten van onze faculteit leerlingen die twijfelen of ze voor een betaprofiel kiezen, ondersteunt bij die keuze. En niet om studenten te werven, maar vooral om eerlijk te laten zien hoe het is om bij ons te komen studeren. Die studenten worden geinstrueerd en begeleid door Toine Wilre een student van de RU, die datzelfde project voor de RU doet. Dat werkt. Het is prachtig om dat enthousiasme bij de studenten te zien. Verleden week mocht ik ze vertellen waarom dat project belangrijk voor ons is. Vanavond hebben ze een communicatietraining gehad van een echte trainer van de RU. Zo leren ze er ook nog veel van. Hier komt communicatie en techniek weer mooi samen.

Masja, ik heb hier nu al veel meer plezier in dan ik ooit had gedacht. Tot binnenkort.

december 16, 2008 - Posted by | Uncategorized

1 reactie »

  1. Hi Ella,

    Wat goed dat jullie samen bloggen!
    Je nieuwe kantoor heb ik laatst gezien en dat is inderdaad prachtig. Het bureau nog niet gezien, maar het magnetische ‘atoombehang’ vind ik een supervinding.
    De personeelskamer is trouwens ook erg mooi geworden.

    Heel veel succes met de blog
    fijne feestdagen en geniet van de vakantie!
    groetjes Justine

    Reactie door Justine | december 19, 2008


Geef een reactie

